eBiuletyn-Newsletter

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Przed złożeniem oświadczenia prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją

I.  TERMIN ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Zgodnie z USTAWĄ Z DNIA 30 MAJA 2014r O OCHRONIE PRAW KONSUMENTA klient ma prawo do odstapienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od nabycia rzeczy - liczy się data odbioru przesyłki.

"Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35."

II. PROCEDURA ZWROTU  ze strony Klienta

1. Wypełnienie formularza odstąpienia od umowy , przesłanie go mailowo: magda@decor-house.com.pl lub pocztą tradycyjną oraz powiadomienie mailowe bądź telefoniczne Sprzedającego o chęci odstąpienia od umowy. Wzór odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu.

"Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy."

2. Uzgodnienie terminu wysyłki towaru  do siedziby Sprzedającego - bywa tak, że całe tygodnie jesteśmy w trasie po Polsce, jeździmy ze stoiska na stoisko i nie będziemy w pracowni, żebyśmy zwrot mogli odebrać.  Zwroty wysłane bez wcześniejszej informacji mogą nie zostać odbierane z poczty - listonosz raz zostawi awizo, 15 razy nie, więc nie będziemy nawet świadomi tego, że mamy przesyłkę odebrac  a Państwo niepotrzebnie naraicie się na dodatkowe koszty. Koszty odesłania towaru ponosi Kupujący. Nie odbieramy przesyłek za pobraniem - wysyłając taką przesyłkę pamiętajcie, że płacicie za jej wysyłkę i odesłanie do nadawcy, czyli z 20zł robi się Wam 40zł.

3. Po wykonaniu czynności w punktach 1 i 2 Kupujący może wysłać towar wraz z podpisanym oryginałem odstąpienia od umowy do siedziby Sprzedającego. Paragon nie jest wymagany. Adres do wysyłki zwrotów:

Piotr Barański Decor House, Zaborze 37, 32-090 Słomniki

III. PROCEDURA PRZYJĘCIA ZWROTU W SIEDZIBIE SPRZEDAJĄCEGO

1. Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 30 maja 2014r. Sprzedający musi przyjąć odstąpienie od umowy i zwrócić Kupującemu kwotę za produkt i za wysyłkę w jedną stronę. Sprzedający zastrzega sobie prawo zgodnie z ustawą do zwrotu najtańszego kosztu dostawy z możliwych opcji przy danym produkcie.

"Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów."

2. Klient dostaje produkty, które są wykonane po złożeniu przez niego zamówienia, są to produkty nowe  z nowych półfabrykatów, nikt ich nie mierzył ani wcześniej nie używał.  Zapakowane są w pudełka i nieruchomo przytwierdzone do nich.

3. Koszty Kupującego związane ze zwrotem:

Kupujący pokrywa koszt odesłania rzeczy do Sprzedającego

"Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy."

"Art. 34 pkt.  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9"

 3.1 Jeżeli Kupujący odsyła towar oryginalnie zapakowany przez Sprzedającego (bez przeciętych nitek mocujących) wówczas Sprzedający zwraca całą kwotę towaru+ koszt wysyłki z zastrzeżeniem  pkt. III.1.  Aby stwierdzić, charakter, cechy i funkcjonalność przedmiotu nie trzeba go wyjmować z opakowania.

3.2 W momencie, gdy Kupujący wyjmuje towar z pudełka w celu jego przymierzenia, dany towar traktowany będzie jako używany. Automatycznie jego wartość spada o 50%.

3.3 W przypadku, gdy klient używa towar dłużej niż tylko w celu przymierzenia, wówczas traktujemy towar jako towar całkowicie zużyty, który po odstąpieniu od umowy nie nadaje się do dalszej odsprzedaży. Automatycznie jego wartość spada o 100%.

Wyjaśnienie punktów 3.2 i 3.3

Len i bawełna ,z których wytwarzamy naszą biżuterię przechodzą zapachem skóry, założone nawet tylko na chwilę łapią intensywny zapach potu, perfum, papierosów. Skóra każdego człowieka wytwarza indywidualny zapach, który utrzymuje się na biżuterii. Na naszyjnikach osadza się naskórek i bakterie. Niestety egzemplarz taki trafia po odstąpieniu od umowy od razu do śmietnika. Ze względu na specyficzny charakter materiału nie da razy usunąć bakterii i zapachów, które wsiąkają w głąb struktury sznurka. Po wypraniu z nitek schodzi w jakimś stopniu nabłyszczacz i wosk, posrebrzane końcówki po kontakcie z wodą i płynem do prania zaczynają powoli tracić srebrzenie, jednym słowem biżuteria taka wygląda jak kupa siana. W przypadku drewnianych korali sprawa wygląda podobnie. Kulki drewniane lakierowane są tylko o zewnętrznej stronie, nie ma możliwości żeby polakierować wnętrze dziurki przez którą przechodzi sznurek.  Gdy taki koral nasiąknie podczas prania automatycznie traci kolor - bejca wsiąka wraz z wodą w głąb korala. Używane niestety też idą do śmietnika, bo wyblakniętych przecież nikomu nie sprzedamy. Czy ktoś z Was chciałby założyć na siebie rzecz, która śmierdzi inną osobą i mieć na sobie jej naskórek, kawałki włosów itp.? Nie, bo to w ogóle nie higieniczne wręcz obrzydliwe i dlatego po każdym waszym zamówieniu robimy produkty specjalnie dla was nowiutkie i świeżutkie więc uszanujcie proszę naszą pracę.

"Art 38 pkt5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;"

3.4. Procedura zwrotu kosztu towaru w przypadkach o których mowa w punktach 3.2 i 3.3

3.4.1. Sprzedający stwierdza stopień zużycia towaru.

3.4.2. Sprzedajacy wysyła Kupującemu pismo dotyczące zmniejszenia wartości zwróconego towaru.

3.4.3. Kupujący w odpowiedzi wysyła Sprzedajacemu pisemne wyjaśnienie dotyczące zmniejszenia wartości zwróconego towaru.

3.4.4. Sprzedający po otrzymaniu pisma od Kupujacego listem poleconym i wysyła Klientowi wezwanie do zapłaty odszkodowania wynikającego ze stopnia zużycia towaru z 3-dniowym terminem płatności.

3.4.5. Jeżeli Kupujący nie zapłaci wymaganej kwoty w ciągu 3 dni od odebrania przesyłki Sprzedający automatycznie ma prawo odliczenia jej  od kwoty, po której towar został zakupiony + kosztu wysyłki z nim związanej z zastrzeżeniem pkt. III.1. i zwrócenie Kupującemu tylko wynikłej różnicy.

3.4.6. Kupujący zobowiązuje się do zwrotu kwoty z pkt. 3.1. w przeciągu 14 dni od momentu otrzymania Formularza Odstąpienia od Umowy. W przypadku pkt. 3.2 i 3.3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania się z wypłatą kwoty do momentu wyjaśnienia sprawy.



IV. WYJĄTKI, KÓRE POWODUJĄ UTRATĘ PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

"Art. 38 pkt. 5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;"

Zwrotowi nie podlega każda rzecz wykonana inaczej niż standardowe dostępne wersje produktów dostępne w sklepie. Każda zmiana długości, kolorystyki,  grubości sznurka, czy chociażby najmniejszej zawieszki na bransoletce itp. wykonana na Państwa życzenie powoduje utratę prawa do Odstąpienia od umowy.




Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Podatek 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Podano ceny brutto (z VAT)

Koszyk Realizuj zamówienie

LiveZilla Live Help