POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Przed złożeniem oświadczenia prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją

I.  TERMIN ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Zgodnie z USTAWĄ Z DNIA 30 MAJA 2014r O OCHRONIE PRAW KONSUMENTA klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od nabycia rzeczy - liczy się od dnia następnego od skutecznego odbioru przesyłki.

"Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35."

II. PROCEDURA ZWROTU  ze strony Klienta

1. Wypełnienie formularza odstąpienia od umowy jest sugerowaną formą rozpoczęcia procedury zwrotu, przesłanie go mailowo: magda@decor-house.com.pl lub pocztą tradycyjną oraz powiadomienie mailowe bądź telefoniczne Sprzedającego o chęci odstąpienia od umowy. Wzór odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu.(wzór ma na celu jedynie ułatwić procedurę, sklep respektuje też inne formy informowania o zwrocie prawem przewidziane)

"Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy."

2. Prosimy o wcześniejsze uzgodnienie terminu wysyłki zwracanej rzeczy. Aby jak najwcześniej mogli Państwo otrzymać zwrot wpłaconych pieniędzy. Nie odbieramy przesyłek za pobraniem.

3. Jeśli Kupujący dokonał czynności opisanej w punktach 1 i 2 prosimy o wysłanie towaru wraz z podpisanym oryginałem odstąpienia od umowy do siedziby Sprzedającego. Paragon nie jest wymagany. Adres do wysyłki zwrotów:

Piotr Barański Decor House, Zaborze 37, 32-090 Słomniki

 

 

VII. PROCEDURA PRZYJĘCIA ZWROTU W SIEDZIBIE SPRZEDAJĄCEGO

1. Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 30 maja 2014r. Sprzedający musi przyjąć odstąpienie od umowy i zwrócić Kupującemu kwotę za produkt i za wysyłkę w jedną stronę. Sprzedający zastrzega sobie prawo zgodnie z ustawą do zwrotu najtańszego kosztu dostawy z możliwych opcji przy danym produkcie.

"Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów."

2. Klient dostaje produkty, które są wykonane po złożeniu przez niego zamówienia, są to produkty nowe  z nowych półfabrykatów, nikt ich nie mierzył ani wcześniej nie używał. Zapakowane są w pudełka i nieruchomo przytwierdzone do nich.

3. Skutki odstąpienia od umowy:

"Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy."

"Art. 34 pkt.  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9"

3.1 Oznacza to, że Kupujący ma prawo ocenić i sprawdzić Towar, ale tylko w taki sposób w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym (czyli sprawdzić jego kompletność  i parametry techniczne). Konsument nie może bowiem normalnie użytkować rzeczy w przeciwnym razie odstępując od umowy może zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem jej wartości.

 

Wyjaśnienie punktów 3 i 3.1

Len i bawełna ,z których wytwarzamy naszą biżuterię przechodzą zapachem skóry, założone nawet tylko na chwilę łapią intensywny zapach potu, perfum, papierosów. Skóra każdego człowieka wytwarza indywidualny zapach, który utrzymuje się na biżuterii. Na naszyjnikach osadza się naskórek i bakterie. Niestety egzemplarz taki trafia po odstąpieniu od umowy od razu do śmietnika. Ze względu na specyficzny charakter materiału nie da razy usunąć bakterii i zapachów, które wsiąkają w głąb struktury sznurka. Po wypraniu z nitek schodzi w jakimś stopniu nabłyszczacz i wosk, posrebrzane końcówki po kontakcie z wodą i płynem do prania zaczynają powoli tracić srebrzenie, jednym słowem biżuteria taka wygląda jak kupa siana. W przypadku drewnianych korali sprawa wygląda podobnie. Kulki drewniane lakierowane są tylko o zewnętrznej stronie, nie ma możliwości żeby polakierować wnętrze dziurki przez którą przechodzi sznurek.  Gdy taki koral nasiąknie podczas prania automatycznie traci kolor - bejca wsiąka wraz z wodą w głąb korala. Używane niestety też idą do śmietnika, bo wyblakniętych przecież nikomu nie sprzedamy. Czy ktoś z Was chciałby założyć na siebie rzecz, która śmierdzi inną osobą i mieć na sobie jej naskórek, kawałki włosów itp.? Nie, bo to w ogóle nie higieniczne wręcz obrzydliwe i dlatego po każdym waszym zamówieniu robimy produkty specjalnie dla was nowiutkie i świeżutkie więc uszanujcie proszę naszą pracę.

3.4. Procedura zwrotu kosztu towaru w przypadkach o których mowa w punktach 3 i 3.1

3.4.1. Sprzedający stwierdza stopień zużycia towaru.

3.4.2. Sprzedający wysyła Kupującemu pismo dotyczące zmniejszenia wartości zwróconego towaru.

3.4.3. Kupujący w odpowiedzi wysyła Sprzedającemu pisemne wyjaśnienie dotyczące zmniejszenia wartości zwróconego towaru.

3.4.4. Sprzedający po otrzymaniu pisma od Kupującego listem poleconym wysyła Klientowi informację czy i w jakim zakresie doszło do zużycia rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

VIII. WYJĄTKI, KÓRE POWODUJĄ UTRATĘ PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

"Art. 38 pkt. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta m. in. w sytuacji:

a)      o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b)      w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c)      w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d)     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e)      w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f)       w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

8.1. Towar prezentowany na zdjęciach jest jedynie informacją poglądową tego jak produkt może wyglądać określa typ a nie konkretny model dostępny na stanie w sklepie, – wynika to z faktu, że produkty to rękodzieło artystyczne i każda sztuka może odbiegać nieznacznie od prezentowanego w Sklepie modelu odcieniem koloru, układem elementów, kształtem itp. Każdy produkt jest tworzony dopiero w chwili zamówienia przez klienta.

8.2. W razie braku możliwości realizacji zamówienia z przyczyn losowych niezależnych od sklepu, Sklep dokona pełnego zwrotu pieniędzy Klientowi jeśli ten je wcześniej wpłacił. O każdym takim fakcie Klient będzie informowany i będzie z nim ustalany sposób dalszego postępowania.




Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Podatek 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Podano ceny brutto (z VAT)

Koszyk Realizuj zamówienie

LiveZilla Live Help